De modelbanen in Leer (D) zijn leuk en in de entreehal voornamelijk een afspiegeling van het noorden van Duitsland.
Persoonlijk vond ik er weinig rails aanwezig en ook wat er aan treinen rondreed hield niet over.
In de bovenste hal bevindt zich een groot gedeelte van de modelbaan “Loxx am Alex” uit Berlijn, die het
financieel niet kon bolwerken en in 2017 failliet ging. Deze baan had ik in 2010 in Berlijn bezocht (pagina: Loxx am Alex).
Helaas was er maar een gedeelte van overgenomen en weer opgebouwd, zodat er soms gewoon een stuk rails
doormidden was gezaagd en dat stuk baan lag er verloren bij. Ook was er door het vervoer vanuit Berlijn vrij veel schade ontstaan.
Toch was het wel een bezoek waard en onder de kleinere modelbanen een leuke miniatuurbaan.

miniatuur van Emden
Emden
Leer
Emden
Er was een dag/nacht-ritme